Daisypath Anniversary tickers

Aug 1, 2011

Hadiah harijadi..(joke)

Pada suatu hari, Usop Jendul nak belikan hadiah harijadi untuk kekasih barunya, Mek Ayu. So si Usop ni pun ajaklah adik perempuan sepupunya untuk temankan dia shopping kat SOGO. Oleh kerana mereka baru dua bulan berkawan, jadi si Usop Jendul membuat keputusan untuk membelikan Mek Ayu satu topi kain fesyen baru saje, supaya taklah nampak dia beriya-iya sangat. Adik sepupu Usop pulak pegi beli satu seluar dalam hitam berbunga-bunga baru sebab ada sale hari itu. Masa membayar, dengan tak sengaja cashier dah tertukar kotak topi kain hitam tu dengan seluar dalam hitam adik sepupu Usop!

Selepas membayar Usop Jendul pun terus pergi kaunter hadiah dan suruh diorang bungkus tanpa check dulu. Kemudian dia balik ke rumah dan tulis surat untuk Mek Ayu serta mengeposkannya bersama hadiah yang dah tersilap tu.

Surat yang dia tulis tu berbunyi cam nie :

Istimewa untuk kekasihku Mek Ayu,

Usop pilih hadiah nie kerana Ayu tak pernah pakai bila kita keluar jalan-jalan dan selalu mengadu sebab panas. Kalau bukan sebab adik sepupu Usop, Usop dah nak beli yang lagi jarang supaya kalau berpeluh tak lembab sangat. Tapi usop tengok adik sepupu Usop pakai yang ada bunga tu nampak cantik pulak. Usop pilih warna hitam tu supaya tak nampak kotor. Promoter yang jual tu tunjuk dia punya dah seminggu tak basuh. Nampak elok aje! Usop suruh dia try Ayu punya sebab saiz promoter tu lebih kurang Ayu je. Memang cantik dan menarik! Harapnya Ayu suka sebab Usop rasa memang sesuai dengan Ayu. Tak sabar rasanya nak tengok Ayu pakai depan Usop. Usop harap Ayu akan pakai untuk Usop hujung minggu nie.

Salam sayang untuk kekasihku, Mek Ayu...

P/s : Mau kene karate si Ayu pada Usop nnt..hehe

~BrightEye~



No comments: