Daisypath Anniversary tickers

May 14, 2012

Mama mertua BE

Assalamualaikum,

Tajuk Mama dlm blog BE adalah kisah mama BE sendiri. Hari ni BE nak cerita tentang mama mertua BE..

Mama tidak ada perbezaan mcm mama BE.. She is a wonderful and soft spoken mother. Walaupun BE baru rapat dengan mama selepas berkahwin dengan Azmeer (sebelum kahwin dah kenal dah), BE leh nmpk dia adalah seorang ibu yang baik dan ambik berat pada anak2nya termasuklah menantunya.. BE adalah 2nd menantu perempuan dalam family mama. 

Ketika BE alik kampung bersama mama dan hubbyy di Juaseh dulu, mlm tu BE tak henti batuk dan semput sebab sejuk. Mama ambik vicks sapu belakang BE sampai BE hampir terlelap. Masa BE demam dulu, mama kejut BE mkn ubat, masa BE tgh tido BE ada rasa tangan yang sgt lembut sentuh dahi BE,  nak tahu BE masih demam lagi ke tak pastu mama selimutkan BE supaya BE tak sejuk. She's just like my mama..

Mama suka buat kek batik..mmg cedap..one day BE nak belajar sbb sblm ni tak pernah buat..hehe

1 comment:

Simple Trust said...

ibu mertua kite sama seperti ibu kandung,maka hormatilah die sebagaimana kite menghormati ibu kandung kite...sekiranya kite menderka pd ibu mertua kite,maka kite jua menderhaka pd ibu kandung kite..

peringatan utk kite berdua :)