Daisypath Anniversary tickers

May 2, 2012

Suami takut makan ubat


Tonik Cap Gajah (cedap dan kuat)
BE ada citer yg funny.. pernah tak dgr ubat tonik cap gajah..?? ni gmbrnya, BE cr gmbr ni dr Google..


Mama BE belikan herbal ni khas utk Azmeer.. elok utk org yg ada darah tinggi.. Jgn terkejut, dlm usia muda ni Azmeer ada darah tinggi tau.. Terlampau stress dgn keje, lagi satu Azmeer ni suka berfikir sedangkan dia sendiri xtau apa yang dia fikirkan.. huhu. 
Since Azmeer ada BP dan otot blkg dia sakit, mama BE galakkan minum herbal ni. kene minum ikut sukatan cawan yg dh siap bg seperti dlm gmbr sebelah ni. Azmeer kene minum herbal ni 30 min sebelum makan apa2 tp Azmeer leh plak curi2 buah oren dan pisang pastu makan semata2 xnak ada rasa pahit/payau dlm mulut dia bila minum herbal tu.. haha.. (Azmeer ni mmg takut makan ubat).

So BE kata minum kemudian lah sbb Azmeer dh mkn.. Lega lah hati si hubby BE ni..tp sblm nak tido BE suruh dia minum gak.. haha muka cuak.. Bila BE bukak penutup botol tu, BE bau cam cedap je.. Bau macam air sarsi.  Bila dh tuang ke dlm cup tu, Azmeer suruh BE stand by air nescafe kt sblh dia, haha BE halang dia minum..siap halang dia bukak peti ais lg, jahat kan..?? (nescafe dia sentiasa ada dlm peti ais). 

Sblm Azmeer minum, dia baca selawat pastu minum skit pastu leh plak dia ludah alik kt sink..BE duk ketawa je lah pastu BE suruh dia minum sekaligus.. Terus minum pastu dia mcm nak muntah.. BE gosok blkg dia supaya tak kuarkan herbal tu.. pastu minum air suam skit.. Funny sgt2.. cian hubby BE..

Malam nak tido tu, BE dh mamai dh rs ngantuk sgt.. BE ingat Azmeer dh tido..rupanya belum lagi.. Pagi tadi Azmeer kata smlm BE tdo nyenyak sgt sampai tak dgr apa yg Azmeer ckp smlm, kira dia ckp sorang2 lah.. (serius mmg BE tak dgr apa Azmeer ckp, nagntuk punya pasal).. BE tanya Azmeer, smlm ckp psl apa..? Azmeer kata yg ubat yg dia minum tu sampai nak tdo masih ada rasa lagi..hehe

Itulah kisah cerita hubby BE yg susahhh sgt nak makan ubat, tablet mahupun syrup..Tgk mcm mana dgn malam ni pulak..hehe

BE torture hubby BE ke..? BE cuma nak dia cepat sembuh..huhu




2 comments:

Marya Yusof said...

As salam BE,

Hubby BE sama dgn hubby akak, katanya bkn takut tp xsedap! Ubat mana ade sedapkan...hehehe kecuali vit kot... :))

BrightEye said...

@Marya Yusof

Hehe ntah la kak, smua ubat xde yg sedap..Vit je yg ok banding ubat2 yg lain..hehe

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
With Love,