Daisypath Anniversary tickers

Jul 30, 2012

Utk Pengetahuan anda..

Assalamualaikum,

Selamat hari Isnin.. BE tahu ramai yg ada penyakit 'M' hr ni..tambah lg dgn bulan puasa ni mmg agak letih lah..
BE nak kongsi dgn readers psl Panadol ni.. Mungkin ramai y dh tahu..kadang2 dh tahu pun makan jgk kan samalah dgn BE tp skg BE dh jarang sgt makan..hehe

Jom baca,, agak panjang skit lah tp elok utk pengetahuan anda..


ikuti sebuah kenyataan benar dari seorang yang mengalaminya…

“Suami saya bekerja sebagai Jurutera IT di sebuah hospital, di mana pihak hospital sedang menyiapkan pengkalan data untuk pesakitnya. Dia mengenali rapat doktor tersebut. Doktor memberitahu suami saya, apabila mengalami sakit kepala, mereka sendiri tidak sanggup mengambil Panadol atau Paracetamol. . Sebaliknya, mereka akan mencari ubatan herba Cina atau mencari altenatif lain.

Ini kerana Panadol adalah bertoksik kepada tubuh kita . Ia merosakkan organ hati . Menurut doktor tersebut, Panadol akan tinggal di dalam tubuh selama sekurang-kurangnya 5 tahun . Menurutnya lagi, pernah berlaku seorang pramugari menelan terlalu banyak Panadol semasa kedatangan haid kerana tugasnya perlu berdiri sepanjang masa penerbangan. Dia kini baru berumur 30-an tetapi sudah perlu menjalani rawatan buah pinggang (dialisis) setiap bulan.

Alternative Treatment ( Tips )

Seperti kata doktor tersebut, sakit kepala disebabkan ketidak-seimbangan elektron/ion di dalam sel otak .

Sebagai rawatan alternatif, beliau mencadangkan membeli sebotol atau 2 botol minuman isotonik, campurkan dengan air minuman pada kadar 1:1 atau 1:2. Mudahnya, secawan isotonik dengan 2 cawan air minuman.

Saya dan suami pernah mencuba kaedah ini dan mendapati ia berkesan. Kaedah lain ialah merendam kaki ke dalam besin yang mengandungi air suam. Ia akan memberi tekanan darah menurun dari kepala anda.

Panadol adalah sejenis “pain killer”, semakin banyak anda mengambilnya, semakin lama semakin kurang kesannya kepada anda. Bererti anda perlukan dos yang lebih lagi apabila ia kurang berkesan.

Kita semua akan jatuh sakit apabila usia kita semakin meningkat. Untuk wanita, mereka akan melalui pengalaman melahirkan zuriat. Bayangkan mereka akan diberi dos yang kuat apabila terpaksa melalui proses beranak melalui pembedahan.. Jika anda terlalu banyak mengambil Panadol atau Paracetamol sepanjang hidup anda, seperti mereka yang ada migrain, ia akan memberi kesan sifar terhadap kesakitan yang anda alami dan anda memerlukan ubat yang lebih kuat lagi untuk mengurangkan rasa sakit. Adakah anda sanggup diberi dadah yang kuat seperti morfin?

Hargailah kehidupan anda. Fikir sebelum mudah memasukkan ubat yang “biasa” ini ke dalam mulut anda.

Jul 26, 2012

U keep me warm (^_^)

Kt opis ni sejuk yg amat.. sampai penah skali tulang rusuk BE leh cramp bila gerak skit padahal BE dh pakai coat tu..dgn cushion letak atas peha supaya rasa warm. Nasib baik BE ada bawak stoking yg tomei ini.. a gift from my mother in law, bought from korea.. isn't it cute..??


Socks ni tebal jadi bila pakai rs lgi warm.. hehe




Jul 25, 2012

McD Chicken Foldover

Assalamualaikum,

Dah 5 hari BE sahur bende yg ringan tp leh tahan sampai berbuka lak tu.. cuma pagi tadi BE sahur minum air sahaja sbb tak lalu nak makan..semput pagi tadi..setiap kali BE minum BE akan baca Selawat 3 kali supaya xde rasa haus ketika berpuasa.. itu tips drpd mama BE.. 

Hari ni gaji masuk kan..? Rasa nak berbuka McD chicken Foldover tp klau nak beli skg nnt sejuk..klau beli time alik takut tak sempat tentu beratur panjang.. huhu.. Next time lah.. Klau beli awal2 nnt org ingat kite ni tak puasa..x mo lah camtu.. tau lah kite ni ada 'hari wanita' so terang2 la nmpk kite ni mcm tak puasa padahal kite ni puasa.. klau ada budak kecik leh la dia duk sebelah kite kononya budak tu nak makan..hehehe..

Ada tak orang buat macam tu..? hehe



LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
With Love,