Daisypath Anniversary tickers

Nov 1, 2012

Cara mencuci dengan betul


Assalamualaikum,

BE nak kongsi bersama dgn readers. Agak segan nak letak topik yg agak 18sx tp ini adalah paling penting bg kite semua tau.. Baca sampai habis tau.. klau malas terpulang tp jgn menyesal.. Ini BE copied drpd kwn yg share.

Cara mencuci kemaluan lelaki dan wanita

Sememangnya, kita mencuci dgn bersih tp bersih bkn b'makna cara kita tu betul..

Penting untuk kita pastikan diri kita bersih terutama di bahagian sulit. selain m'jaga kesihatan ia juga penting untuk memastikan amal ibadat kita seharian diterima.
Kenapa penting untuk kita bersihkn kemaluan kita dgn betul??
Ramai org merasakan diri mereka cukup bagus dgn byk amal ibadah,b'sedekah dan lain2 tetapi masih tidak t'lepas dari azab api neraka.

Saidina Abu bakar pernah hendak menyembahyangkan mayat seorang lelaki tetapi tiba-tiba t'sentak dgn suatu benda yg b'gerak-gerak dari dalam kain kafan lelaki itu. Lalu disuruh org m'bukanya. Alangkah t'kejutnya apabila seekor ular sedang melilit kepala kemaluan lelaki t'sebut.
Saidina abu Bakar kemudian m'cabut pedang lalu m'hampiri ular tadi untuk m'bunuhnya. Tetapi ular itu tiba-tiba b'kata-kata,Katanya "Apakah salah kerana aku diutus oleh Allah untk m'jalankan tugas yg diperintahkan". Diselidi amalan lelaki itu semasa hayatnya,jelas dia merupakan org yg mengambil ringan dlm hal menyucikan kemaluannya setelah selesai m'buang air kecil.

Jadi macam mana kita nk bersihkan diri dgn cara yg betul??
lelaki dan wanita b'beza caranya.. bukan basuh sekadar dgn air dn asalkn bersih je.. Ada caranya...
Betul atau tidak cara kita selama ini?? kalau tak betul jom sama2 kita btulkan agar diri kita bersih dgn cara yg betul..

Kaum Lelaki : Selepas m'buang air kecil disunatkan b'dehem 2 atau 3 x supaya air kencing sudah betul2 habis keluar. Lepas itu urutlah kemaluan dr pangkal ke hujung beberapa kali supaya tiada lagi air kencing yg berada dlm saluran.. Kemudian basuhlah dgn air sebersihnya.

Kaum wanita pula : Apabila m'basuh kemaluannya,pastikan dicuci bhgian dlm dengan m'jolok sdikit m'gunakan jari dan dipusing2kan apabila dialukan air bersih. Bukan dgn hanya menyimbah air semata-mata. Jika melalukan dgn air sahaja ia tidak m'bersihkan bahagian dlm kemaluan wanita yg berbibir-bibir itu...

Jaga la kebersihan anda, jasad anda sebelum di akhirat kelak. 




2 comments:

nurdani said...

walaupun benda tu macam remeh, tapi sebenarnya sangat penting kebersihan dalam kehidupan ni

BrightEye said...

@nurdani
Totally agree dear..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
With Love,